§ 1 Postanowienia Ogólne
1. Sklep internetowy "JAWO hydrauliczny" dostępny pod adresem: 1.jawo.net.pl prowadzony jest przez firmę:
JAWO Jadwiga Woroszylak,
ul. Mazowiecka 57 18-300 ZAMBRÓW,
NIP: 723 105 70 50, REGON: 200111160, adres e-mail: biuro@jawo.net.pl, telefon: 86 271 44 23 w.21
2. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego, w tym zasady składania zamówień, dostawy towarów, płatności, a także prawa i obowiązki Klientów oraz Sprzedawcy.
3. Korzystanie ze Sklepu internetowego oznacza akceptację niniejszego Regulaminu.
4. Do korzystania ze Sklepu internetowego niezbędny jest dostęp do urządzenia z przeglądarką internetową oraz aktywne połączenie z Internetem.
§ 2 Definicje
1. Sprzedawca: JAWO Jadwiga Woroszylak
2. Klient: Osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące, także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zamierza zawrzeć lub zawarła Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
3. Konsument: Klient będący osobą fizyczną dokonującą ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
4. Sklep: Sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem 1.jawo.net.pl.
5. Towar: Produkt dostępny w ofercie Sklepu.
6. Cena: Cena brutto Towaru podana w Sklepie, wyrażona w PLN, nie obejmująca kosztów dostawy.
7. Koszyk: Funkcjonalność Sklepu umożliwiająca Klientowi skompletowanie zamówienia, dodawanie i usuwanie Towarów oraz modyfikację ich ilości.
8. Zamówienie: Oświadczenie woli Klienta zmierzające do zawarcia Umowy Sprzedaży Towarów ze Sprzedawcą.
9. Umowa Sprzedaży: Umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu cywilnego, zawierana pomiędzy Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
10. Konto: Zbiór zasobów i uprawnień w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, przypisany konkretnemu Klientowi, umożliwiający korzystanie z wybranych funkcji Sklepu.
§ 3 Rejestracja i Logowanie
1. Klient może dokonać zakupów w Sklepie bez rejestracji, jako gość, lub po dokonaniu rejestracji Konta.
2. Rejestracja Konta jest dobrowolna i bezpłatna.
3. W celu rejestracji Konta, Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny, podając wymagane dane.
4. Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego i jego wysłaniu, na podany przez Klienta adres e-mail zostanie wysłana wiadomość potwierdzająca rejestrację.
5. Logowanie do Konta odbywa się poprzez podanie adresu e-mail i hasła.
6. Klient zobowiązany jest do zachowania w poufności danych dostępowych do Konta.
§ 4 Składanie Zamówień
1. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, za pośrednictwem strony internetowej Sklepu.
2. W celu złożenia Zamówienia Klient wybiera Towar/Towary, dodając je do Koszyka.
3. Po skompletowaniu Zamówienia, Klient przechodzi do formularza zamówienia, gdzie podaje dane kontaktowe, niezbędne do realizacji zamówienia (adres koniecznie z numerem domu).
4. Klient wybiera sposób dostawy oraz metodę płatności.
5. Przed złożeniem Zamówienia Klient otrzymuje podsumowanie Zamówienia, zawierające wszystkie istotne informacje, w tym łączną wartość Towarów oraz koszty dostawy.
6. Złożenie Zamówienia następuje poprzez kliknięcie przycisku „Zamawiam i płacę”.
7. Złożenie Zamówienia przez Klienta stanowi ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Towarów objętych Zamówieniem.
8. Po złożeniu Zamówienia, Sprzedawca wysyła na podany przez Klienta adres e-mail potwierdzenie otrzymania Zamówienia.
9. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta od Sprzedawcy wiadomości e-mail z potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia do realizacji.
§ 5 Ceny i Metody Płatności
1. Ceny Towarów podane w Sklepie są cenami brutto i wyrażone są w PLN.
2. Cena Towaru nie obejmuje kosztów dostawy. Koszty dostawy podane są w Koszyku przed złożeniem Zamówienia.
3. Klient może wybrać następujące metody płatności:
- Płatność za pobraniem (przy odbiorze)
- Płatność przelewem tradycyjnym, na konto bankowe Sprzedawcy
- Płatności elektroniczne (przelew online, karta płatnicza) za pośrednictwem serwisów: In Post Pay, eSERVICE.
4. W przypadku wyboru płatności przelewem tradycyjnym, Klient zobowiązany jest dokonać płatności w terminie 2 dni roboczych od dnia złożenia Zamówienia. Brak płatności w wyznaczonym terminie może skutkować anulowaniem Zamówienia.
5. W przypadku wyboru płatności elektronicznych, realizacja Zamówienia rozpoczyna się po otrzymaniu potwierdzenia płatności od operatora płatności.
§ 6 Dostawa Towarów
1. Dostawa Towarów odbywa się na terenie Polski.
2. Towary dostarczane są za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD, InPost, Poczty Polskiej.
3. Koszty dostawy Towaru ponosi Klient.
4. Termin dostawy Towaru wynosi od 2 do 3 dni roboczych licząc od dnia zaksięgowania płatności / przyjęcia Zamówienia do realizacji w przypadku płatności za pobraniem.
5. Termin dostawy może ulec wydłużeniu w przypadku braku dostępności Towaru, o czym Klient zostanie niezwłocznie poinformowany.
6. Klient powinien sprawdzić stan przesyłki w momencie jej odbioru. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń lub braków, należy sporządzić protokół szkody w obecności kuriera.
7. Jeżeli stwierdzimy niewłaściwą cenę towaru, wynikającą z naszego błędu lub błędu systemu, zastrzegamy sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia.
8. Nabywcy nie przysługują roszczenia finansowe z powodu nieterminowego dostarczenia zamówionego towaru.
9. Sklep internetowy służy nam do zawierania transakcji handlowych, ale także do zaprezentowania asortymentu, jakim dysponujemy. Dlatego też nie wszystkie towary widoczne w Sklepie, możemy Państwu wysłać przesyłką kurierską. Jesteśmy ograniczeni do wymogów przewoźników, określających parametry i gabaryty wysyłanych towarów.
10. W przypadku dokonania przez klienta przedpłaty, na towary, których aktualnie nie posiadamy w naszych magazynach, kwota ta zostanie zwrócona, na wskazane konto bankowe lub zadysponowana według woli Klienta.
§ 7 Prawo Odstąpienia od Umowy
1. Klient będący Konsumentem ma prawo odstąpić od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni bez podawania jakiejkolwiek przyczyny.
2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie rzeczy.
3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
4. Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. Nie jest to jednak obowiązkowe. Można zredagować dokument własny, który będzie zawierał wszystkie niezbędne informacje.
5. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy.
6. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku ze zwrotem należności..
7. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru z powrotem.
8. Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle Towar przed upływem terminu 14 dni.
9. Bezpośrednie koszty zwrotu Towaru ponosi Konsument.
10. Zwracany towar musi być w stanie nienaruszonym, nie może posiadać jakichkolwiek uszkodzeń czy śladów użytkowania.
11. Towary elektroniczne nie podlegają zwrotowi.
12. Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości Towaru, wynikające z korzystania z niego w sposób inny, niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Towaru.
§ 8 Reklamacje (Rękojmia)
1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Towar bez wad.
2. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne lub prawne Towaru na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym.
3. W przypadku stwierdzenia wady Towaru, Klient ma prawo do złożenia reklamacji.
4. Reklamację należy zgłosić na adres e-mail: biuro@jawo.net.pl lub pisemnie na adres Sprzedawcy: JAWO Jadwiga Woroszylak ul. Mazowiecka 57 18-300 ZAMBRÓW.
5. W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient powinien podać:
- Imię i nazwisko Klienta.
- Datę zakupu, numer Zamówienia.
- Nazwę zakupionego Towaru, opis wady Towaru.
- Żądanie Klienta (naprawa Towaru, wymiana Towaru na nowy, obniżenie Ceny, odstąpienie od Umowy Sprzedaży – o ile wada jest istotna).
6. Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie poinformowany drogą elektroniczną lub pisemnie.
7. W przypadku konieczności odesłania Towaru do Sprzedawcy, w celu rozpatrzenia reklamacji, Klient zostanie o tym poinformowany. Koszty odesłania Towaru, w przypadku uznania reklamacji, ponosi Sprzedawca.
§ 9 Ochrona Danych Osobowych
1. Administratorem danych osobowych Klientów jest Sprzedawca.
2. Dane osobowe Klientów przetwarzane są w celu realizacji Zamówień, prowadzenia Konta, a także w celach marketingowych, o ile Klient wyraził na to zgodę.
3. Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) oraz polskimi przepisami o ochronie danych osobowych.
4. Klient ma prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
5. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych określa Polityka Prywatności dostępna na stronie Sklepu: Polityka prywatności
§ 10 Postanowienia Końcowe
1. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2024 r.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie z dniem ich opublikowania na stronie Sklepu. Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmian Regulaminu są realizowane na podstawie postanowień Regulaminu obowiązującego w dniu złożenia Zamówienia.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta.
4. Wszelkie spory wynikające z Umów Sprzedaży zawieranych za pośrednictwem Sklepu będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy, a w przypadku Klienta będącego Konsumentem – przez sąd właściwy zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
5. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: Polubowne Rozwiązywanie Sporów Konsumenckich - UOKiK
6. Wzór formularza odstąpienia od umowy:
Załącznik nr 1 do Regulaminu
Wzór formularza odstąpienia od umowy.
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat:
JAWO Jadwiga Woroszylak
ul. Mazowiecka 57 18-300 ZAMBRÓW
biuro@jawo.net.pl
Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy:
-
Data zawarcia umowy/odbioru:
Imię i nazwisko Konsumenta:
Adres Konsumenta:
Podpis konsumenta (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej):
Data: